اعلا

روغن حیوانی

مضرات روغن حیوانی

روغن حیوانی

در ایران انوع متفاوتی روغن تولید میشود که این روغن های موجود در بازار ایران با توجه به مراحل ساخت و مواد مصرف شده در ترکیبات آنها دارای مزایا و معایبی هستند که گاها معایب آنها برای سلامتی انسان بیشتر از مزایای انها است، از اینرو متخصصان طب سنتی و متخصصان تغذیه تاکید دارند که در طول روز از روغن های ارگانیک و روغن حیوانی استفاده شود چرا که این روغن ها در مقایسه با روغن های صنعتی از سلامت بیشتری برخوردار است و سلامتی را برای مصرف کنندگان آن به ارمغان میآورد.

روغن حیوانی چیست و چرا باید روغن حیوانی مصرف کرد؟؟

در طب سنتی روغن حیوانی را بنزین سلول های بدن میدانند طوریکه با مصرف مداوم روغن گوسفندی و روغن گاوی سوخت و ساز بدن تسریع و باعث دفع ویروس های بدن میشود و همچنین به هر اندازه که روغن حیوانی مصرف میشود بیماری از بدن دفع میشود.

روغن حیوانی با توجه به فرآیند تولید آن که از شیر گاو و گوسفند تهیه میشود طوریکه مواد مضر آن حذف و به صورت ارگانیک چربی خالص و کره آن گرفته میشود و تبدیل به روغن میشود.

انواع روغن های حیوانی به چند دسته تقسیم میشود :

  1. روغن حیوانی گوسفندی
  2. روغن حیوانی گاوی
  3. روغن حیوانی میکس (گاوی – گوسفندی)

برای خرید آنلاین روغن حیوانی و همچنین اطلاعات بیشتر انواع روغن های کرمانشاهی سنتی با کیفیت درجه یک با ما در تماس باشید :

02122378058 | 09364233545

تفاوت روغن حیوانی و نباتی

اگر قرار باشد بین روغن حیوانی و روغن نباتی جامد یکی را انتخاب کنیم، روغن حیوانی مناسب تر است چون از لبنیات تهیه شده و خواص شیر را دارد ضمن این که روغن نباتی مایع وقتی جامد (هیدروژنه) می شود، اسیدهای چرب غیراشباع آن اشباع شده و در روند جامد شدن بر میزان اسید های چرب ترانس آن افزوده می شود. البته اگرچه روغن یا کره اصیل حیوانی به طور ذاتی خود دارای اسیدهای چرب اشباع و برای سلامت زیان هایی دارد، اما فرقش با روغن جامد گیاهی این است که به طور مصنوعی جامد نمی شود و حاوی اسیدهای چرب ترانس نیست. از روغن اصیل حیوانی می توان برای سرخ کردن مواد غذایی استفاده کرد. طرز تهیه روغن حیوانی را در مقاله ای دیگر توضیح داده ایم.

 

تفاوت روغن حیوانی گوسفندی و گاوی

>روغن حیوانی گوسفندی با توجه به طبیعت آن که دارای رنگ سفید میباشد و طعم تندی نسبت به روغن گاوی دارد افراد خاصی میتوانند از این نوع روغن مصرف کنند اما روغن گاوی با توجه به رنگ زرد آن طعم مطبوع و قابل استفاده تری برای اکثر افراد است اما با توجه به اینکه کره های گاوی اکثرا رنگ زرد خوبی دارند طعم زیاد گیرایی نسب به روغن گوسفندی ندارند از این رو آن را با روغن های گوسفندی ترکیب میکنند تا رنگ زرد روغن گاوی  و  رنگ سفید گوسفندی و طعم تیز آنرا خنثی کند و ترکیب بسیار ملایم و خوشمزه ای را ایجاد میکند.

ترکیبات روغن حیوانی سنتی چیست و چرا برای بدن مفید است ؟

در ترکیبات این نوع روغن ویتامین های A و E و D موجود است که هر کدام از این ویتامین ها برای بخشی از سلول های بدن مفید فایده است و باعث سلامتی و شادابی و همچنین استخوان سازی در بدن فرد مصرف کننده میشود همچنین روغن های حیوانی نوعی آنتی اکسیدان قوی دارند که خاصیت ضد ویروسی و تصفیه ای در بدن دارند.

فواید روغن حیوانی

بوتریک اسید چیست و روغن حیوانی چه تاثیری در افزایش این اسید در بدن دارد؟

نوعی اسید که در سیستم گوارشی انسان تولید میشود و باعث تولید انرژی و افزایش قوای بدنی میشود ، روغن حیوانی با تولید این اسید در سیستم های گوارشی بدن کمک میکند تا قوای جسمانی و بنیه افراد تقویت شود و توان کاری و فکری شما را بالا میبرند.

فواید روغن حیوانی بر پوست صورت و  وزن

اما مصرف روغن حیوانی و خبری خوب برای بانوان سرزمینم ؛ روغن تهیه شده از شیر گاو و گوسفند باعث کاهش چربی های زائد شکمی و باعث افزایش شادابی و سفیدی پوست میشود، بانوان میتوانند زیبایی پوست و سلامتی را همزمان تجربه نمایند، اسید های چرب موجود در این روغن ها باعث سوزاندن چربی های دیگر در بدن میشود.

فواید روغن حیوانی در بارداری

یکی از فواید  روغن حیوانی در دوران بارداری مادران عزیز است چرا که خواص بی نظیری برای مصرف روغن در این دوران ذکر شده است که در ادامه به آنها میپردازیم، کره های حیوانی با توجه به ماهیتشان و همچنین مواد تشکیل دهنده آنها نوعی غذای سالم برای مادر و کودک به شمار میآید طوریکه که متخصصان حوزه پزشکی زنان و زایمان اعلام میکنند که مصرف روغن حیوانی برای رحم مفید است. و در واقع روغن حیوانی در دوران بارداری باعث انقباض رحم و همچنین کاهش درد زایمان و سلامتی استخوان بندی جنین خواهد شد از این رو پزشکان مصرف روزانه یک قاشق روغن کرمانشاهی را به مادران باردار مخصوصا در سه ماهه آخر بارداری پیشنهاد میکنند.  اما به همه مادران توصیه میشود با متخصصان تغذیه و دکتر زنان در مورد مصرف یا منع مصرف روغن مشورت نمایند.

 

در هنگام خرید روغن حیوانی اعلا چه فاکتورهایی را در نظر بگیریم ؟

در بازار ایران انواع روغن های خوراکی موجود است که مواد گوناگونی در تولید آنها استفاده میشود از جمله پالم که برای سلامتی انسان مناسب نیست اما روغن هایی با منشاء شیر گاو و گوسفند با توجه به طبیعی بودن آنها بسیار سالم و مورد تایید جهت مصارف روزانه میباشد.
اما روغن حیوانی کرمانشاهی اعلا را چگونه بشناسیم ؟ برای خرید روغن حیوانی درجه یک میتوانید با ما مشورت کنید ما به صورت صادقانه بهترین روغن ها را به شما ارائه خواهیم کرد چرا که در کرمانشاه بهترین روغن را فقط ما تولید میکنیم و در این زمینه ادعا میکنیم که هیچ روغنی را بهتر پیدا نخواهید کرد.

چه برندهایی از روغن حیوانی و کرمانشاهی در ایران توزیع میگردد؟

در ایران با توجه به گستردگی جغرافیا در هر منطقه ای روغن مخصوص همان منطقه تولید و توزیع میشود طوریکه در آذربایجان ، کردستان ، مشهد و …. از این نوع روغن ها تهیه و توزیع میشود اما روغن حیوانی اصل روغنی است که از گذشته در منطقه غرب ایران و در کرمانشاهان تهیه میشده است و قدمتی چندین ساله دارد و به روغن کرمانشاهی معروف است از این رو شرکتهای متفاوتی با اسامی مختلف این روغن را با نام برند خود روانه بازار مصرف کرده اند که از این برندها میتوان به روغن حیوانی رخزادی فر ، روغن حیوانی روژان ، روغن حیوانی شاهونه ، روغن حیوانی حاجی عبل ، روغن حیوانی حاجی عقیقی و روغن حیوانی نیک منش اشاره کرد که هرکدام با توجه به فرمول تولید دارای کیفیت های متفاوتی هستند.

در این سایت ما برای تهیه روغن حیوانی مرغوب از روش سنتی استفاده میکنیم و کلیه روغن های ارائه شده به صورت اصل ارائه میگردد که کیفیت، رنگ و طعم بسیار عالی در مقایسه با روغن های موجود در بازار دارند.

( بهترین تبلیغ برای ما راضی بودن مشتریان از محصولات ، ادامه خرید و معرفی ما توسط شماست ، پس هیچ وقت جنس نا مرغوب از ما دریافت نخواهید کرد،  با اطمینان خرید کنید . )

برای خرید آنلاین روغن حیوانی و همچنین اطلاعات بیشتر انواع روغن های حیوانی سنتی با کیفیت درجه یک با ما در تماس باشید :

   02122378058 |    09364233545